3ـ1ـ وظایف پاسخگویی به شکایات
ـ دریافت شکایات حضوری و مکتوب مردم (مراجعین ) از واحدها و کارکنان دستگاه .
ـ بررسی و تحقیق پیرامون صحت یا سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی
ـ بررسی و پاسخگوئی در خصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی از قبیل نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور
ـ پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان
ـ جمع بندی شکایات در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش برای بالاترین مقام اجرایی دستگاه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به گونهای که موجب کاهش شکایات مردمی گردد
ـ پیگیری از نتایج گزارش های تهیه شده
ـ پیگیری برای ارسال پاسخ به شاکیان