اقدامات تحقیقاتی و مطالعات اجتماعی
این بخش از اقدامات به عنوان ضروریترین اقدام روابط عمومی محسوب می شود که انجام برنامه های سازمان را نیز تعیین می کند و اصولاً موارد زیر را شامل می شود.
- سنجش رضایتمندی مشترکین
- جمع آوری اطلاعات درون سازمانی
- تعیین نیازهای مشترکین
- تعیین نیازهای ارتباطی جامعه
- تعیین نیازهای کارکنان
- پاسخگویی ارتباطات مردمی
اقدامات انتشاراتی
این اقدامات به منظور آشنا نمودن مردم با سازمان و فعالیتهای مختلف آن و همچنین حفظ انسجام و افزایش سطح آگاهی کارکنان از طریق انتشارات درون سازمانی انجام می شود و شامل موارد ذیل است :
- انتشار نشریه داخلی بصورت ماهانه
- انتشار برشور
- انتشار پوستر
- انتشار کتاب تلفن
- انتشار بریده جراید
- انتشار ویژه نامه های مختلف (بهره وری ، بازنشستگان ، کارکنان نمونه ، دانش آموزی و ...)
- انتشار جزوه های عملکرد شرکت مخابرات در مقاطع مختلف زمانی (هفته ارتباطات ـ هفته دولت ـ دهه فجر و ...)
اقدامات رسانه ای
این اقدامات به منظور ارتباط مستمر و منسجم با وسایل ارتباط جمعی در راستای معرفی سازمان به جامعه صورت می گیرد که شامل موارد ذیل است:
- برگزاری مصاحبه رادیو ، تلویزیون و مطبوعاتی
- کسب اخبار و اطلاعات و رویدادهای داخلی و انعکاس آن در رسانه ها
- انعکاس اخبار و رویدادها به مدیریت
- انتشار آگهی های مناقصه و مزایده در مطبوعات
- صدور اطلاعیه های مخابراتی به صدا و سیما
- برقراری ارتباط مستقیم مسئولین با مردم از طریق رادیو
- صدور جوابیه های مطالب مطروحه در رسانه ها
- اطلاع رسانی رایانه ای از طریق طراحی و اجرای وب سایت ویژه شرکت مخابرات استان.
اقدامات فرهنگی
این اقدامات به منظور ارتباط با گروههای مردم با هدف ، هم فکری و مبادله نظرها و درنهایت جلب حمایت آنان به سازمان صورت می گیرد و شامل موارد ذیل است:
- تولید برنامه های آموزشی رادیو و تلویزیونی
-برقراری جلسات و نشستهای داخلی کارکنان با مدیران به مناسبتها
- برگزاری برنامه های جلسات پرسش و پاسخ
- پیگیری وعده های داده شده به کارکنان
- برقراری بازدیدهای علمی از مخابرات برای گروههای اجتماعی
- تهیه لوحه های تقدیر در موارد مختلف
- مشارکت در مراسم غم و شادی کارکنان
اقدامات تبلیغاتی
این نوع اقدامات روابط عمومی به منظور ارتباط با افکار عمومی و در صورت لزوم تغییر آن صورت می گیرد و شامل موارد ذیل است:
- تهیه طرح تبلیغات
- ساخت تیزر تبلیغاتی
- تبلیغات محیطی (بیلبرد ـ استند و چاپ سیلک)
- تهیه پلاکارد
- عکاسی
- فیلمبرداری
- ساخت تابلو سردر
- تهیه هدایای تبلیغاتی
اقدامات مربوط به مراسم ، سمینارها ، نمایشگاهها
این اقدامات به منظور برقراری ارتباط با گروههای خاص و به منظور رسیدن به یک هدف از پیش تعیین شده برگزار میشود و شامل موارد ذیل است :
- برگزاری سمینارهای آموزشی ، علمی و فنی
- برپایی نمایشگاه
- بازدید از نمایشگاهها
- برگزاری مراسم افتتاح پروژه ها
- برگزاری مراسم مذهبی
- برگزاری مراسم جشن عمومی
- برگزاری مراسم سخنرانی
- برگزاری مراسم تودیع و معارفه
اقدامات غیر حضوری
در راستای تحقق دولت الکترونیک و تکریم ارباب رجوع وگام برداشتن در جهت روابط عمومی الکترونیک ، واحد خدمات غیر حضوری وتوسعه فناوری اطلاعات روابط عمومی اهم فعالیتها وخدمات خود را به شرح ذیل اعلام می دارد.
1-راه اندازی ونگهداری از سامانه بسیار قوی اطلاع رسانی 135 که بطور متوسط روزانه 18 هزار نفر مشترک با آن در تماس هستند
2-پشتیبانی از سیستم ویدئو کنفرانس وضبط کلیه جلسات متعدد شرکت وسایر ادرات وسازمانهای دیگر
3-درج روزانه اخبار ،گزارشات، تشویقیها، اطلاعیه های لازم ، تبلیغات هدفدار واطلاع رسانی عمومی در پرتال
4-ایجاد ، تبدیل و ضبط فایلهای صوتی برای ارسال به مشترکین سراسر استان .
5-استماع شکایات و مشکلات مشترکین تلفن ثابت و همراه از طرق تلفن 8273777 و سیستم گویای 135 وپیگیری رفع مشکلات مردمی ازطریق تلفن و مکتوب کردن بعضی ازآنها وارسال به واحدهای مربوطه و ثبت آنها در بانک اطلاعاتی نوشته شده توسط خود این واحد جهت ارائه به مرکز استان ومشترکین تلفن ثابت و سیار .
6-انجام مسابقات هفتگی از طریق سیستم اطلاع رسانی 135 جهت فرهنگ سازی وآموزش خدمات تلفن ثابت ، همراه ودیتا با جایزه همراه اعتباری .
7-بروز کردن کلیه اطلاعیه ها ، تعرفه و...در پرتال شرکت
8-پژوهش وافکارسنجی ونظر سنجی با جمع آوری اطلاعات از دفاتر خدمات ارتباطی و مراکز تلفن در کل استان
9-انجام نظر سنجی از جامعه ،کارکنان،پیمانکاران ومشترکین وهمچنین نظرسنجی اینترنتی از طریق پرتال وسایر نظرسنجیهای دیگر داخلی
10-پاسخ گوئی تلفنی و حضوری به متقاضیان ADSLدر واحد خدمات غیر حضوری و راهنمایی متقاضیان.
11- تهیه و ارسال پیامهای تبلیغی(انانس) برای مشترکین جهت استفاده ا ز خدمات مخابراتی توسط این واحد برای استان و شهرستانها.
12- برگزاری نمایشگاههای الکترونیکی.
13- راه اندازی و پشتیبانی سیستم ارسال اطلاعات و تبلیغات از طریق سیستم نرم افزاری بولوتوس در ستاد .
14- پیگیری و پشتیبانی Email کلیه مدیران و مسئولین و همکاران در پرتال www.Tch.ir
|