در مراجعه مأمورین مخابرات به منزل کارت شناسایی آنها را با دقت رؤیت کنید. در ضمن مأمورین مخابرات به هیچ وجه وارد منزل نمی‌شوند و هیچگونه وجه نقدی دریافت نخواهند کرد.

گوشی را از دسترس کودکان دور نگهدارید و آن را وسیله بازی آنها قرار ندهید.

بازی کودکان با دستگاه تلفن موجب اشغال کاذب کانال مخابراتی شده و باعث تضییع حق سایر شهروندان است.

در صورت نیاز به گود برداری به هنگام ساختمان سازی مراتب را حتماً به اطلاع مرکز تلفن مربوطه برسانید.

در صورت مشاهده گود برداری توسط دیگر اشخاص و یا سایر سازمانها در خارج از محل مسکونی خود به منظور حفظ ارتباط تلفنی مراتب را به مرکز تلفن مربوطه اطلاع دهید.

شرکت مخابرات در راستای توسعه و بازسازی شبکه ناگزیر به اخذ مجوز از شهرداری و حفاری معابر می‌باشد.

سیمهای داخلی منازل نوساز را با کابلهای استاندارد مخابراتی تعویض کنید.

ترمینالها باید دور از ریزش مستقیم باران باشد.

استفاده از گوشیهای بی سیم موجب تداخل در مکالمات، امکان سوء استفاده از خطوط تلفن ، همشنوایی و استراق سمع می‌شود در این خصوص هیچگونه مسئولیتی متوجه شرکت مخابرات نخواهد بود.

در هنگام شماره گیری بین شهری مراقب باشید که با گرفتن یک صفر اضافه به یک ارتباط بین الملل تبدیل نشود زیرا ضمن عدم دسترسی به ارتباط مورد نظر خود هزینه ارتباط بین الملل هم برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در تلفن در سیم کشی‌های داخلی از عبور دادن سیمهای فرعی در زیر فرش و محلهایی که موجب صدمه به سیم می شود خودداری کنید.

در صورت تماس افراد ناشناس برای دریافت اطلاعات خاص (نام و آدرس و ...) تحت عناوین مأمور مخابرات و غیره تلفن تماس او راگرفته و با تماس از جانب خودتان با او صحبت کنید.

در صورت مشاهده حوضچه بدون سرپوش (سرقت شده) به منظور حفظ سلامت سایر شهروندان با قرار دادن علائم موقت آدرس محل آن را به شماره20117 و یا 2021 مخابرات اطلاع دهید.

از پارک کردن اتومبیل روی درپوش حوضچه های شرکت مخابرات و یا نزدیک به صندوقهای کافو جداً خودداری کنید.

در هنگام فعالیت مأموران شرکت مخابرات در حوضچه هایی که درپوش آنها باز است و یا محلهای حفاری شده به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه ناگوار به علائم هشدار دهنده نصب شده به ویژه در سواره روها  توجه فرمائید.

به هنگام شماره گیری اشتباه ، تلفن خود را همراه با معذرت خواهی قطع کنید نه با سکوت زیرا ممکن است در سیستم مزاحم گیری مخابرات به عنوان مزاحم شناسایی و با شما برخورد قانونی صورت گیرد ضمن اینکه عمل یاد شده یک کار غیر اخلاقی می‌باشد.

بهتر است با مزاحم تلفنی گفتگو نکرده و به او پرخاش نکنید فقط گوشی را روی تلفن گذاشته و ارتباط را قطع کنید.

از بهره برداری تلفن به صورت عمومی خودداری کرده و حتی الامکان تلفن خود را در اختیار افراد غیر متعهد و ناآشنا قرار ندهید.

در صورت مشاهده افراد خاطی که به تأسیسات مخابراتی خسارت وارد می‌کنند مراتب را به شماره تلفن 2021و یا مراکز مخابراتی اطلاع دهید.

قبل از تماس با مرکز اطلاع تلفنی 118 با تهیه یادداشت و ارائه دقیق نشانی به پاسخگو امکان استفاده سریعتر دیگر شهروندان را از مرکز 118 فراهم کنید.

هرگز دو شاخه دستگاههای دیگر مانند اتو، چراغ خواب، رادیو و ... را به پریز تلفن نزنید زیرا این امر باعث اشغال دائم خط شما خواهد شد.

مبلغ قبض ارسالی را در مهلت مقرر پرداخت کنید تا موجب قطع تلفن، اتلاف وقت، انرژی و نیز پرداخت هزینه وصل مجدد نشوید

 سیم کشی خارجی:
این نوع سیمکشی از وظائف شرکت مخابرات بوده و تا درب ورودی ساختمان مشترک کشیده می
شود.
1 - مخابرات به منظور توسعه تلفنی، ناچار به سیم
کشی روی ساختمانها بوده و حسب اجازه قانونی دارای این اختیار است. حتی اگر تلفن مورد ئدرخواست متعلق به ساختمان متقاضی نباشد سیمکشی انجام می
شود. لذا ضروری است در این زمینه با پیمانکاران شرکت مخابرات همکاری شود.
2 - به منظور مراقبت از روبنای ساختمان احداثی خود و نیز برای حفظ زیبایی آن و نصب نشدن کابلهای مخابراتی که با کوبیدن پیچ و بست انجام می
شود، میتوانید هنگام ساختمان
سازی نسبت به تعبیه لوله داخلی به شرح مشخصات فنی ذیل اقدام فرمائید.
-لوله پلیکا به قطر 3 سانتی متر انتخاب شود. -جعبه تقسیم در محل ورودی ساختمان نصب شود.
-محل نصب لوله در منازل جنوبی 5/2 الی 3 متر از سطح زمین فاصله داشته باشد. (محل عبور لوله در منازل شمالی زیر قرنیز می
باشد.)
3 - در صورتیکه قصد تخریب ساختمان خود را دارید، به منظور جابجایی منصوبات و پیشگیری از خسارات احتمالی به مرکز مربوطه مراجعه و مراتب را کتباً اعلام کنید. 

 سیمکشی داخلی:
به منظور استفاده بهینه از خدمات مخابراتی و پیشگیری از خرابیهای احتمالی، رعایت موارد ذیل در سیم
کشی داخل ساختمان ضروری است:
1 - از کابلهای استاندارد با روکش مقاوم استفاده شود.
2 - از کابلهای یک تکه سالم و بدون آسیب دیدگی استفاده شود.
3 - مسیر سیم
کشی تلفن حتماً بایستی از برق مجزا باشد.
زیرا اجرای این کار باعث بروز مشکلات زیر می
شود:
الف) بر کیفیت مکالمه شما تاثیر نامطلوب دارد.
ب) در صورت اتصال خطوط برق به تلفن، دستگاه تلفن و تجهیزات ارتباطی شما در مخابرات دچار آسیب
دیدگی میشوذد و خسارت مالی برای صاحب تلفن بوجود می
آورد.
4 - در ابتدای کابل ورودی شرکت مخابرات به ساختمان، پریز تلفن (در ساختمانهای تک واحدی) و ترمینال مناسب در محفظه دارای قفل (در مجتمع
ها) را در مکانی خشک و فاقد رطوبت نصب کنید.
5 - بهتر است از نصب پریز تلفن در محلهایی که رطوبت دارد خودداری کنید.
6 - پریز تلفن برای مشترکین جدید به صورت رایگان توسط پیمانکاران شرکت نصب می
شود.

دستگاه تلفن :
1 - از دستگاههای تلفن دارای کلید 'تن' و 'پالس' استفاده کنید.
2 - هنگام بروز اختلالات از سالم بودن دستگاه خود مطمئن شوید.
3 - با توجه به مشکلات استفاده از گوشیهای بی
سیم غیراستاندارد از گوشیهای مجاز و مطابق استاندارد استفاده شود.
4 - مشکلات استفاده از گوشیهای بی
سیم غیرمجاز:
الف) ایجاد تداخل در مکالمات .
ب) امکان سوء استفاده از خطوط دیگر که از تلفن بی
سیم استفاده می
کنند .
ج) امکان شنود و استراق سمع .
د) گوشیهای بی سیم غیرمجاز توسط مراجع قانونی ضبط می
گردد .

شماره گیری و مکالمه :
1 - شماره گیری را پشت سر هم و بدون مکث طولانی انجام دهید.
2 - شماره گیر را با انگشت برنگردانید زیرا موجب اشتباه در شماره
گیری می
شود.
3 - به منظور تسریع در شماره گیری از دستگاههای دارای سیستم 'تن' (
TON) و شمارهگیر دکمه
ای استفاده کنید.
4 - بعد از شماره گیری با تلفنهای سیستم 'تن' و دکمه
ای سکوت چند ثانیه
ای وجود دارد، تلفن را قطع نکنید تا ارتباط برقرار شود.
5 - پس از مکالمه بین شهری و بین الملل، از قطع ارتباط و دریافت مجدد بوق آزاد تلفن خود مطمئن شوید. (در بعضی موارد به دلیل عدم قطع، همچنان ارتباط برقرار بوده و کانال تلفنی اشغال می
ماند که منجر به صدور صورت حساب در طول زمان ارتباط می
گردد که پرداخت آن از سوی مشترک الزامیست.)
6 - بعد از اتمام هر مکالمه، از قرار گرفتن صحیح گوشی روی تلفن مطمئن شوید، چرا که این امر موجب اشغال بی
مورد خط شده ضمن ایجاد ترافیک کاذب در شبکه، باعث اختلال در ارتباط تلفن خود شما خواهد شد.
7 - در صورتیکه هنگام شماره گیری پیام خاصی را دریافت کردید با دقت تمام به پیام توجه فرمائید.
8 - قبل از شماره گیری شماره مورد نظر را در ذهن مرور کرده و یا در دفترچه تلفن پیدا نمایید.
9 - از قطع و وصل بی
مورد گوشی تلفن خودداری کنید.

مزاحمت تلفنی :
ایجاد هر گونه مزاحمت عمدی یا سهوی به وسیله تلفن برای یک مشترک تلفن دیگر و در هر گروه سنی مزاحمت تلفنی نامیده می
شود.
#4#4مدارک لازم برای درخواست کشف مزاحم، مقررات و راهنمایی
های مورد نیاز در برخورد با مزاحمین تلفن به شرح زیر است:
1 - در صورت وجود مزاحم تلفنی به مرکزی که تلفن در محدوده آن قرار دارد مراجعه و با ارائه آخرین قبض تلفن و شناسنامه، درخواست کشف مزاحم شود.
2 - روش صحیح استفاده از سرویس کشف مزاحم توسط پرسنل شرکت مخابرات به مشترک آموزش داده می
شود.
3 - در صورتیکه خانه یا مکانی را با تلفن اجاره می
دهید توجه داشته باشید که عواقب ناشی از مزاحمت
های تلفنی متوجه مالک تلفن خواهد شد.
4 - شرکت مخابرات شماره تلفن مزاحم را به هیچ وجه در اختیار شاکی قرار نمی
دهد و در صورت لزوم آنرا به مراجع قضایی اعلام می
کند.

مقررات جاری در مورد مزاحمین تلفنی :
الف) برای مزاحمت بار اول ارتباط تلفنی مزاحم به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع می
شود.
ب)برای مزاحمت بار دوم ارتباط تلفنی مزاحم به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع می
شود و صل مجدد تلفن پس از خاتمه سه ماه موکول به اخذ تعهد کتبی از مشترک یا قائم مقام قانونی وی میباشد. مهلت مراجعه برای تکمیل فرم تعهد مزاحمت بار دوم، حداکثر سه ماه پس از انقضای مدت قطع مقرره (جمعاً شش ماه) از تاریخ قطع تلفن میباشد و چنانچه در این مدت مشترک یا قائم مقام قانونی وی برای تکمیل فرم تعهد مراجعه نکند تلفن مربوطه طی مراحل قانونی سلب امتیاز می
شود.
ج) در مزاحمت بار سوم ضمن ارسال اخطار، ارتباط مشترک قطع و پرونده به کمیسیون رسیدگی به مزاحمتهای تلفنی ارسال می
گردد.

تلفن همگانی :
در خصوص تلفنهای همگانی به موارد ذیل توجه فرمائید:
1 - کیوسک و تلفن همگانی متعلق به خود شماست. از وارد آوردن خسارت به آن اکیداً خودداری کنید.
2 - نصب هر گونه پوستر یا اطلاعیه بر روی کیوسک و تجهیزات مخابراتی اکیداً ممنوع می
باشد.

تعرفه
ها و صورتحساب تلفن :
1 - آبونمان ثابت در حال حاضر 1150 ریال بوده که شامل مالیات (450 ریال)، آبونمان (600 ریال) و عوارض شهرداری (100 ریال) می
باشد.
2 - در صورت عدم کارکرد تلفن و یا کارکرد کمتر از یکصد پالس در هر ماه، یکصد پالس بعنوان حداقل کارکرد تلفن منظور و از مشترک دریافت خواهد شد.
#4#4در سال جاری (1388) نرخ هر پالس معادل 7/38 بوده و هر پالس 55/2 دقیقه مکالمه شهری می
باشد.
4 - هزینه تماس با بعضی شهرستانها در شب از ساعت 22 الی 7 صبح نصف محاسبه می
شود.
5 - صورتحساب تلفن هر دو ماه یکبار صادر و ارسال می
شود.
6 - توزیع قبوض تلفن از طریق پست صورت گرفته و می
بایست در ماههای فرد (فروردین، خرداد، ومرداد، مهر، آذر و بهمن) تحویل مشترک گردد.
7 - در صورت عدم دریافت قبض در موعد مقرر برای صدور المثنی امور مشترکین مراکز مربوطه مراجعه فرمائید.
8 - در صورت عدم پرداخت صورتحساب در مهلت مقرر تلفن مشترک قطع می
شود و چنانچه سه دوره متوالی نسبت به پرداخت اقدام ننمایند پس از اخطار، امتیاز سلب می
گردد.
9 - مسئولیت عدم پرداخت هزینه مکالمات تلفن، نهایتاً با صاحب امتیاز تلفن خواهد بود.
10 - در صورت قطع تلفن بدلیل بدهی معوقه، برای وصل مجدد می
بایست حتماً با همراه داشتن آخرین قبض پرداخت شده به مرکز مراجعه نمود.
11 - حداقل یک سال قبض
های پرداختی را جهت حل اختلاف حساب نگهدارید.
12 - در صورت مشاهده مغایرت نام و آدرس در قبوض تلفن، با در دست داشتن کارت شناسایی به امور مشترکین مربوطه مراجعه و خواستار اصلاح آن شوید.
13 - در صورت عدم شماره گیری و شنود پیام بدهی، سریعاً با همراه داشتن آخرین قبض پرداختی به مرکز تلفن مربوطه مراجعه کنید. (لازم به ذکر است در این حالت برقراری ارتباط با کدهای خدماتی اضطراری مانند 118، 110 و 115 برای مشترک بدهکار امکانپذیر است.)
14 - صدور ریز کارکرد شهری به دلیل محدودیتهای فنی مقدور نیست.
15 - صدور ریز کارکرد بین شهری در مراکز دیجیتال امکانپذیر است.

16ـ صورتحساب تلفن هر دو ماه یک بار صادر و ارسال می‌شود.

17ـ توزیع قبوض تلفن از طریق پست صورت گرفته و می‌بایست در ماههای فرد (فروردین، خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن) تحویل مشترک گردد.

18ـ‌ در صورت عدم دریافت قبض در موعد مقرر برای صدور المثنی به امور مشترکین مراکز مربوطه مراجعه فرمائید.

19ـ در صورت عدم پرداخت صورتحساب در مهلت مقرر تلفن مشترک قطع می‌شود و چنانچه سه دوره متوالی به پرداخت اقدام ننمایند پس از اخطار کتبی امتیاز تلفن از مشترک سلب می‌گردد.

20ـ‌ مسئولیت عدم پرداخت هزینه مکالمات تلفن، نهایتاً با صاحب امتیاز تلفن خواهد بود.

21ـ‌ در صورت قطع تلفن بدلیل بدهی معوقه، برای وصل مجدد  می‌بایست با همراه داشتن آخرین قبض پرداخت شده به مرکز مربوطه مراجعه نمود.

22ـ حداقل یک سال قبض‌های پرداختی را جهت حل اختلاف حساب نگهدارید.

23ـ در صورت مشاهده مغایرت نام و آدرس در قبوض تلفن، با در دست داشتن کارت شناسایی به امور مشترکین مرکز مربوطه مراجعه و خواستار اصلاح آن شوید.

24ـ در صورت عدم شماره گیری و شنود پیام بدهی، سریعاً با همراه داشتن آخرین قبض پرداختی به مرکز تلفن مربوطه مراجعه کنید (لازم به ذکر است در این حالت برقراری ارتباط با کدهای خدماتی اضطراری مانند 118 و 110 و 115 برا ی مشترک بدهکار امکانپذیر است).

25ـ‌ صدور ریز کارکرد شهری بدلیل محدودیتهای فنی مقدور نیست.

26ـ ‌صدور ریز کارکرد بین شهری صرفاً برای مالک تلفن و یا وکیل و یا مستأجر قانونی وی امکانپذیر است.

 


9505553 :آمار بازدید

همدان میدان آرامگاه بوعلی سینا ساختمان مخابرات منطقه  همدان
دورنگار :08138271941
powered by : noujan.net